Zarząd Główny KSM
Izabela Zajączkowska
Prezes Krajowego Stowarzyszenia Mediatorów
tel. kom.: 693 261 062
e-mail: kontaktksm@gmail.com
Sławomir Miluski
Wiceprezes Krajowego Stowarzyszenia Mediatorów
tel. kom.: 784 359 541
e-mail: slawek@miluski.pl
Bartosz Poćwiardowski
Wiceprezes Krajowego Stowarzyszenia Mediatorów
tel. kom.: 607 262 104
e-mail: biuro@centrumzgody.pl
Anna Lisiecka
Sekretarz ZG KSM
tel. kom.: 601 595 559
Jacek Jagła
Członek ZG KSM
tel. kom.: 602 580 782
Katarzyna Kwaśniak
Członek ZG KSM
tel. kom.: 501 098 381
Katarzyna Stefanienko
Członek ZG KSM
tel. kom.: 510 086 668
Komisja Rewizyjna
Mirosław Sobkowiak – Przewodniczący
Jadwiga Warzych – z-ca Przewodniczącego,
Irena Sulkowska – Sekretarz
Sąd Koleżeński
Zbigniew Zawadzki – Przewodniczący
Anna Gmurowska – Wiceprzewodniczący
Bernardeta Szkudlarek – Sekretarz
O Stowarzyszeniu
W czerwcu 2004 r. absolwenci Szkół Mediacji KSM powołali do życia Krajowe Stowarzyszenie Mediatorów, z siedzibą w Poznaniu. Członkowie naszego stowarzyszenia pochodzą niemal z całej Polski, toteż mediatorzy KSM rekomendowani są i wpisani na listy mediatorów w większości sądów okręgowych. Są wśród nas prawnicy, psycholodzy, socjolodzy, pedagodzy i inni specjaliści. Wszyscy mediatorzy posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie pokojowego, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Każdy członek KSM ukończył szkolenia przygotowujące do prowadzenia różnych typów mediacji, uczestniczy w superwizjach po to, by móc jak najlepiej pomagać stronom w dojściu do porozumienia.
Misja KSM
Misją Stowarzyszenia jest tworzenie kultury opartej na dialogu i współpracy poprzez promowanie
i wspieranie pokojowych, konstruktywnych metod rozwiązywania konfliktów i sporów. Metody te ułatwiają rozwiązywanie sprzecznych interesów stron konfliktów, na drodze negocjacji i mediacji, a nie siły.
Pozasądowe metody rozwiązywania sporów humanizują wymiar sprawiedliwości oraz odgrywają istotną rolę w upodmiotowieniu społeczeństwa, które staje się dla sądów powszechnych, ważnym partnerem w rozwiązywaniu konfliktów.
Stowarzyszenie realizuje swoją misję poprzez:
- oferowanie usług mediacyjnych oraz innych usług służących rozwojowi komunikacji społecznej
i społeczeństwa obywatelskiego, - podnoszenie świadomości społecznej (edukowanie i informowanie) w zakresie zarządzania konfliktami, polubownego rozwiązywania sporów, dialogu i komunikacji społecznej,
- kształcenie profesjonalnej kadry (w szczególności. mediatorów i negocjatorów) poprzez organizowanie i wspieranie szkoleń, seminariów, warsztatów, konferencji, kampanii i społecznych akcji informacyjnych, itp.,
- prowadzenie działalności popularyzatorskiej i wydawniczej, w tym prowadzenie portali internetowych,
- tworzenie, prowadzenie lub wspieranie ośrodków, poradni, placówek kulturalnych, oświatowych, metodycznych i innych, współpracę krajową i międzynarodową.
Kodeks etyki mediatora KSM
Kodeks Etyki Mediatora, to zbiór zasad mających służyć mediatorowi w rozstrzyganiu problemów etycznych jego zawodu.
Kodeks Etyki Mediatora jest wyrazem przekonania, że działania mediatora wobec stron sporu, mają szczególny wymiar etyczny wynikający z jego roli zawodowej oraz wpływu, jaki może on swoimi działaniami wywierać na życie innych ludzi.
Wartości, którymi kieruje się mediator podczas mediacji to: dobro stron, ich godność, podmiotowość
i prawo do autonomicznych decyzji.
Mediacja jest postępowaniem dobrowolnym dla jej uczestników, w całym swoim przebiegu.
I. Mediator, jako osoba, która wspiera proces porozumiewania się między stronami zobowiązany jest zachować:
– bezstronność,
– poufność,
– neutralność.
II. Celem działań mediatora jest usprawnianie rozumienia się ludzi będących w konflikcie oraz wspieranie ich w dążeniu do poszukiwania najbardziej satysfakcjonujących rozwiązań.
III. Mediator informuje strony o procesie mediacji, swojej roli, obowiązujących w mediacji zasadach
i procedurach oraz o prawach przysługujących stronom.
IV. Mediator odbiera od stron zgodę na mediację i osobę mediatora.
V. Mediator, dbając o najwyższą jakość swojej pracy, dokłada wszelkich starań, by ustawicznie rozwijać swoją wiedzę i umiejętności w zakresie negocjacji i mediacji. Poddaje systematycznie oglądowi – superwizji swoją pracę, po to, aby zachować obiektywny osąd swoich działań.
VI. Mediator jest moderatorem spotkań, odpowiada za panującą atmosferę i poczucie bezpieczeństwa stron.
VII. Mediator odnosi się z szacunkiem do stron oraz wyraża respekt dla ich spraw i wartości.
VIII. Mediator informuje strony, co do swojego wynagrodzenia i wszystkich kosztów związanych
z postępowaniem mediacyjnym.
IX. Mediator jest lojalny wobec Stowarzyszenia i jego członków.
X. Mediator promuje swoje usługi w sposób godny, profesjonalny i uczciwy.
Powyższy Kodeks Etyki Mediatora opracowano i przyjęto na posiedzeniu Zarządu Głównego Krajowego Stowarzyszenia Mediatorów, dnia 28 sierpnia 2011r.